Your candles burned out long before

Dagen har varit jobbig.
Mötte Matte, Robbie, Johanna och några fler i liljeholmen runt 9 så åkte vi tillsammans till gabbes minnesstund som hölls i östra reals skola. Det var jobbigt.. Det var väldigt många där som visade sin sorg.
Jag satt och höll min bästa väns hand under hela cermonin. Den var väldigt fin. Dom hade satt upp ett bord utanför aulan med en bild av Gabbe, ljus och blommor och det hade dom även uppe på en scen inne i aulan.
Det var väldigt fina tal som hölls av hans lärare.. Dom berättade om minnen som fick en att småle. Det kändes skönt.. Att sitta där med alla sina vänner och få ut sina sorger och ändå le..
Dom hade tydligen haft en "kärleksdag" i skolan nån vecka innan gabbe dog och då hade Olle Waller varit där så hade han fått en fråga lite på skoj av en annan elev: "Vad gör man om man sitter inne på rummet med sin tjej eller kille så kommer mamma in med nybakta bullar och saft?" Då hade gabbe sagt högt och tydligt: "åååh! Nybakta bullar, det som är så himla gott!"

Candle in the wind av Elton John sjöngs och spelades av två killar. Det gjorde dom väldigt bra och tårarna rann.
Jag är glad att jag gick.. Det behövdes.. Vet inte när jag kommer att börja skriva aktivt igen. Just nu har jag ingen som helst ork för det.. Kanske börjar igen efter Bulgarien när jag har fått vara borta ett tag.

Men nu ska jag gå ut och äta med min mamma.. Vi hörs mina vänner. Ni får ha det så bra..


Vi tänker på dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0