Sorghelg

Det känns svårt.. och jobbigt. Fan Gabbe! Vi alla saknar dig så himla mycket.
Nånting som jag verkligen ångrar är att när jag såg dig i tisdags i liljeholmen och vi vinkade till varann.. Du gjorde en gest åt mig att jag skulle komma men jag kunde inte eftersom tvärbanan kom precis och jag hade bråttom hem. Jag gav dig en snabb vinkning och sen sprang jag... Det var vårt hej då. Och det känns så jobbigt.. jag önskar att jag bara hade struntat i tvärbanan och gett dig världens kram. Varför gjorde jag inte det? Varför struntade jag inte i tvärbanan. Jag fick i alla fall se dig en sista gång.. Gabbe finns inga ord för hur underbar du var. En otrolig glädjespridare! Om det fanns fler som du så hade världen sett väldigt annorlunda ut, på det bästa sättet.
Du är saknad vännen.. Av oss alla. Vila nu.. Så ses vi snart.

Fredags, hade man inte lusten eller orken att göra nånting.. Men jag beslutade mig för att möta Hannah och prata en stund. Vi möttes i trekanten och satte oss vid vattnet och pratade. Efter ett tag så beslöt vi oss för att gå till gröndals ungdomsgård för där hade dom en liten minnesstund för honom. När vi kom dit så såg vi på långt håll att dom hade tänt två ljus och så hade dom stora vita buketter och ett kort på gabbe på ett litret bord precis utanför dörren. När jag får syn på det så känner jag hur jag får bita mig själv i läppen så tittar jag på Hannah och säger..
- "Det här kommer att bli tufft.." Och Hannah får bara fram ett "mm.."
Jag tar tag i Hannahs han så går vi tillsammans in på gården.. när vi kliver in så möter vi flera stycken som kände Gabriel. Det var jobbigt att se.. När vi går in till själva samlingsrummet så sitter fyra av våra vänner på golvet runt ett likadant bord som fanns där ute med kort, ljus och blommor och alla gråter.. Gabbes tränare var även där. Jag satte mig bredvid Tania och tog hennes hand och vi alla brast ut i gråt och bara satt och kollade på bilden av gabbe. Men efter ett tag så började vi istället att skratta och prata minnen om Gabbe och vilka minnen. Bland annat när jag hade tjejkväll hemma hos mig och gabbe var den ENDA killen där och han dansade som aldrig förr.. Och när du strippade hemma hos Tania.. Första gången som jag verkligen såg dig släppa loss.. Och när han rökte på te och blev jääääättehög och sniffade på chokladsås! Haha, så underbar!
Precis när vi hade slutat gråta och satt tysta så spricker en av ljusstakarna.. Alla blev helt tysta och bara kollade på varann så säger en vän till mig, Amina "Jag lovar att det är Gabbe.." Och då började alla skratta igen.. det var så skönt att bara sitta där och prata, skratta och gråta det behövdes verkligen.. Kände att det inte alls var lika tungt att bära på längre.. Sen gick jag och Hannah och mötte Adam och Chrille vid blommens så satt vi och bara pratade hela kvällen sen kom carline så gick vi hem till Anton som bor nära så fortsatte vi att prata där. Skönt att få tankarna på annat en stund.
Lördags, Orkade jag inte helle göra nåt.. jobbade på dagen sen åkte jag hem till Johanna kollade på film och tog en promenad, med Johanna, Anton och Adam sen åkte jag hem sov, vaknade, jobbade och nu sitter jag här..
Ska inte till skolan på morgonen imorrn.. det är minnesstund för Gabbe i hans skola så ska dit.. får se om jag orkar gå till skolan sen men ska försöka..
Ska se på film nu.. Skriver imorgon, kanske..

image148


 

Miss you boy..


 


Kommentarer
Postat av: Hannah

Tack detsamma älskade du! loveu to

2008-05-19 @ 18:35:00
URL: http://hannahhs.blogg.se
Postat av: Betts

Fan va jobbigt :(

2008-05-19 @ 18:52:02
URL: http://iadoreit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0